Ski, Tabere cu Suflet, WeCare

Atentie cand achizitionati schiuri online

snowski2Toamna aceasta am vrut sa cumparam schiuri si clapari noi de pe vipsski .com. Am avut parte insa de o experienta mai putin placuta, pe care vrem sa o impartasim ca sa nu patesca nimeni ca noi. Caci in loc de echipamentul platit am primit … o jucarie de copii:)

Este perioada sarbatorilor, iar magazinele online au inflorit in ultimul timp. Haine frumoase, telefoane, ultimele modele de schiuri, totul este la un click distanta! Unul dintre magazinele nou aparute este vipsski .com, un site care vinde schiuri la preturi foarte bune si la care am ajuns printr-o reclama de pe facebook.

Obisnuim sa schimbam rar schiurile, de obicei dupa ce se rup:)  Acum era cazul insa, caci copiii au crescut si nu le mai incapea piciorul in clapari. Asa ca anul acesta am decis sa investim in doua noi echipamente.
Exista o experienta pozitiva de acum cativa ani cand am luat un echipament de schi on line si am fost foarte multumiti, asa ca nu am stat pe ganduri, am intrat pe vipsski .com, ne-am ales schiurile si claparii si am platit cu cardul.

A doua zi am primit un email cu un tracking number. Primul semn de intrebare a aparut cand am intrat pe site si am vazut ca numarul era pentru un colet din Siberia! Si mai era ceva ingrijorator: coletul pleca din China! Am trimis un email in care am rugat sa se tina cont ca adresa este in Romania, nu in Siberia, dupa care am primit un email cu un nou tracking number. Dupa cateva saptamani de asteptare cu speranta si cu buna credinta, coletul a ajuns in Romania, la Posta Romana. Ne-am informat de pe siteuri si am aflat ca formalitatile vamale dureaza uneori si luni, asa ca ne-am inarmat cu multa rabdare. Nu mica ne-a fost mirarea cand, la doar o sapatamana dupa ce ajunsese in tara (la aproape doua luni de la momentul platii), postasul ne-a adus un pachetel micut. Era coletul nostru, insa in loc de schiuri si clapari pentru copii, am primit un inel de jucarie!

E de prisos sa mai spunem ca de atunci nu am mai primit niciun semn de la “comerciantul de schiuri”. De obicei, cand pierzi un lucru, este bine sa te gandesti ca este cineva care are mai multa nevoie de el. Acum, e greu de crezut ca un hot din China are mai mare nevoie de acei bani, asa ca luam aceasta intamplare ca pe o lectie. Dupa ce am fost pacaliti, am sapat putin si am descoperit ca siteul chinezesc este o clona a altui site mult mai bine cotat, care vinde intr-adevar echipamente de schi. Ingenioasa insa metoda de a transmite un tracking number, apoi alt tracking number si sa trimita totusi un colet cu un cadou de valoare minima, pentru a adormi vigilenta cumparatorului.

Gandind a posteriori si bazandu-ne pe experienta avuta, iata cateva sfaturi pentru cei care vor sa cumpere on line:

    • Primul lucru este sa verificati cat de sigur este siteul de pe care vreti sa cumparati. Dupa eveniment, am gasit o multime de siteuri pe care daca le verificam, decizia noastra ar fi fost alta. Iata cateva dintre ele: scamner.com, scamquery.com, scamfoo.com
    • Pe cat posibil, alegeti plata la primirea coletului (ramburs.
    • Daca nu se poate, alegeti macar plata cu cardul prin 3D Secure, ca sa nu va treziti ca vi se fura si datele de pe card.
    • Cereti pe langa tracking number, si o poza cu produsul, pe care sa se distinga tracking number-ul si adresa de livrare.
    • Daca se intampla, totusi, sa patiti ca noi, in primul rand blocati cardul sau, si mai bine, schimbati-l cu totul. Mai mult ca sigur, cine se gandeste la astfel de scheme, colecteaza si datele bancare.
    • Faceti o plangere la banca. Sunt sanse mici sa va recuperati banii (de obicei, banca spune ca, din punctul ei de vedere, tranzactia este corecta), insa mai sunt si unele banci care ramburseaza sumele in astfel de cazuri.
    • Alegeti-va banca dupa criteriul de mai sus:)
    • Puteti face plangere si la Politie daca vreti sa va distrati. Cel mai la indemana este online (aveti linkul aici). Daca vreti sa va distrati si mai tare, se poate si la sectia de care apartineti (sau de care apartine hotul, daca o stiti)
    • Daca siteul este din China, nu ar fi rau sa raportati siteul si in State, pe http://www.econsumer.gov sau pe pagina Internet Crime Complain a FBI http://www.ic3.gov/complaint/default.aspx

Ati patit si voi asa ceva? Va rugam sa ne impartasiti!

Sursa: Tabere cu Suflet | Info WeCare

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s