Alpinism, Bulgaria, Ciclism, Lom, Nisovo, Tabere cu Suflet, Toamna, Weekend Activ

Tura Velo, Manastiri rupestre si Via Ferrata

TabereCuSuflet1254In ultima zi de Weekend Activ, am avut parte de noi aventuri! Am mers cu bicicletele prin Canionul Lomului, apoi ne-am echipat cu hamurile de alpinism si am urcat pe un traseu de Via Ferrata la mai multe manastiri rupestre din rezervatia Mali Lom!

Toamna ne-a mai adus in dar un weekend minunat:) Dupa tura superba de sambata, cheful de pedalat prin padurile aurite era la cote maxime! Asa ca ne-am luat din nou bicicletele si am plecat, de data aceasta peste Dunare, in Canionul Lomului. Aici este un alt microclimat, caci copacii inca nu isi lasasera toate frunzele si, de cand am intrat pe traseul dintre stanci, am fost inconjurati de mult verde!

Am pedalat pe malul Lomului Mic pana la Mica Manastirea Rupestra Nisovo. Aici ne-am dat jos de pe bicicleta, am facut un scurt popas, apoi ne-am pus hamurile si am inceput sa urcam pe vechile scari sapate de calugari acum mai bine de 6 veacuri! In locul unde, pe vremuri, era o scara retractabila, acum se poate urca pe un traseu spectaculos de Via Ferrata. Ajunsi sus ne-am tras sufletul, apoi, dupa ce am admirat peisajul, am inceput coborarea, unii in rapel, altii pe varianta mai dificla, adica tot pe Via Ferrata:)

Urmatoarea oprire a fost la Manastirea Sf. Constantin si Elena, sau Marea Manastirea Rupestra Nisovo cum i se mai spune. Aici urcarea este mai domoala, insa tot ne-am echipat cu hamuri, din motive de siguranta. Am admirat urmele de pictura de pe stanca si am ascultat Povestea trista a calugarului care ingrijea Garofita de stanca, o floare rara, cu un parfum minunat, care se gaseste in zona si care mai pastreaza numele de “Zambetul Calugarului”.

La un moment dat, vegetatia luxurianta din Canion a inghtit drumul ce serpuie pe malul raului, asa ca a trebuit sa ne dam jos de pe bicicleta. Noroc cu concursul de alergare organizat aici in urma cu o saptamana, organizatorii deschizand cu macetele o poteca prin vegetatia deasa cu aspect de jungla.

Iata cateva poze din aceasta frumoasa tura:

Foto: Raluca Crefelean, Tabere cu Suflet

 

2 thoughts on “Tura Velo, Manastiri rupestre si Via Ferrata”

Leave a comment