Arheologie, Ciclism, Educatie, Istorie, Tabere cu Suflet, Toamna, Tusnad, Weekend Activ

Weekend Activ: Cu bicicletele la Tusnad

TabereCuSuflet071De Ziua Educatiei am vizitat o expozitie arheologica deosebita dedicata unui sit preistoric, apoi ne-am suit pe biciclete si am pedalat pe “Drumul Ursilor” din Defileul Oltului!  

Sitului preistoric “Dambul Cetatii” de la Pauleni – Ciuc este de o importanta deosebita datorita gradului ridicat de conservare al artefactelor si a informatiilor adunate de arheologi. Expozitia dedicata sitului  beneficiaza de cateva reconstituiri tridimensionale unice în peisajul muzeal, fiind considerata, pe buna dreptate, “cea mai moderna expozitie arheologica” din Romania! Asa ca de Ziua Educatiei nu puteam scapa ocazia de a o vizita:)

Expozitia se afla la Muzeul National al Carpatilor Rasariteni din Sf.Gheorghe. Pentru a intra este nevoie sa suni la o usa. Dupa ceva timp, a venit si ne-a deschis o doamna amabila, despre care am aflat ca a este arheolog si restaurator si ca a participat efectiv la sapaturi. Dupa ce a dat drumul la multimedia, o lumina calda ne-a invaluit si,ascultand atenti povestile despre culturile care s-au perindat aici, situl a capatat brusc viata! Pietrele, uneltele si vasele din ceramica au vechi de 6000 de ani inceput sa fie manuite de maini paroase, toporul de bronz din perete a devenit un sceptru al sefului de trib, iar animalele din ceramica au incaput pe mainile unor copii cu ochii plini de veselie:) Intr-o veche poarta a unui zid de aparare dormeau doi copii si un adult. Se spune ca au ramas in urma dupa ce locuitorii au parasit orasul, sau ca au luat parte la un ritual de sacrificare inainte ca noii locuitori sa se stabileasca aici. Cate povesti poate arheologia sa aduca la lumina!
“Am ascultat cu atentie si mi-a placut foarte mult”, a scris Sara, la final, in cartea de Impresii. “La ora de istorie ma plictisesc, dar aici este foarte interesant!”

Dupa periplul prin epoci preistorice, ne-am reluat drumul spre Tusnad, unde ne-am cazat, am mancat si ne-am suit pe biciclete. Am traversat Oltul, apoi traseul a continuat pe partea dreapta a Defileului, pe langa Stanca Soimilor si Piatra Turnuri. La un moment dat am trecut pe langa Ursarie si ne-am intalnit cu un domn care ne-a spus ca tocmai a hranit ursii! Ted ne-a ajutat mult caci ne-a tradus din limba maghiara, apoi, cu curaj, ne-a spus sa mergem mai departe caci avem fluierul de urs:) Am depasit curand padurea si am inceput coborarea spre Tusnadul Nou, unde ne astepta masina.

Iata cateva poze din prima zi a Weekendului Activ pe 2 Roti la Tusnad:

Foto: Raluca Crefelean, Tabere cu Suflet

1 thought on “Weekend Activ: Cu bicicletele la Tusnad”

Leave a comment